Friday, January 28, 2011

Nak buat Blog Memasak....errkkkk???

Ha??? Biar betol? Wani nak buat blog memasak? Kalau family aku baca, mesti mereka tergelak besar. Wani yang jarang memasak ni nak buat blog memasak...muahahaha....

Ala...sebenarnya itu sekadar impian aku. Tapi aku ni bukanlah seorang yang sangat pandai masak pon, sikit sikit je tahu la. Kira kalau orang makan tu boleh telan lagi la...huhuhu...Aku minat try resepi yang utk baking, iaitu buat kek atau cookies. Kalau resepi yang jenis nasik, lauk pauk, kuih muih, aku tak rajin try sangat.

Bila selalu survey blog blog memasak ni, aduuuhhh.. seronoknya.. antara blog yang aku rajin tinjau adalah blog http://hanamemories.blogspot.com dan jugak http://tiffinbiru.blogspot.com. For me, they are superb! Tengok hasil masakan mereka memang terliur aku dibuatnya. Teringin nak jadi seperti mereka. Sharing marvelous recipe with the readers, and the best part is when the readers say thank you for sharing the recipe. Banyak diorang dapat kenalan daripada blog mereka.

Tapi apa kan daya, personal blog aku yang ni pon dah bersawang. Dulu rajinla aku update blog. Tapi skarang aku memang kurang rajin sikit. Sebab kekurangan idea dah. Jadi, aku taknak kalau aku buat blog memasak kang blog tu pon bersawang. Maklumla, aku kalau nak masak pon berpeluang pada hujung minggu je. Jadi entah bila la aku boleh update blog memasak yang aku impikan tu. Dibuatnya pulak kalau hasil masakan minggu tu tak menjadik, contohnya kek yang dibuat bantat, nak update ape dalam blog? huhuhu....

Tapi aku janji....aku janji pada diri sendiri...bila aku dah establish nanti, aku akan jadikan impian aku tu satu kenyataan, InsyaAllah...dan aku akan namakan blog itu: Dapur Wangi. Diambil sempena nama panggilan aku kat rumah: Wangi..mueheheh...OKla tu kan? Sebab dapur aku tu kat rumah, ye tak? Doa doakan ye semoga ia menjadi kenyataan... :)

No comments:

Post a Comment