Wednesday, March 3, 2010

Aku Dan Camping....

Mmm....hari sabtu ni sesuatu akan berlaku pada diri aku...Aku akan melakukan perkara yang tak pernah hendak dan tak pernah terfikir akan aku lakukan seumur hidup aku...nak tahu apa? Itulah camping!!!

Sport And Recreation Club (eh, btol ke eja nih?) telah organize camping yang akan diadakan di Bukit Cerakah pada hari Sabtu dan Ahad ni. Seramai 50 orang staff IRIS akan menyertai camping ni termasuk aku. Pada awalnya, tak tergerak langsung hati aku untuk menyertai aktiviti macam ni. Sebab aku kenal diri aku. Kenal dengan kecerewetan diri aku. Camping dalam hutan memang tak pernah menjadi satu impian apatah lagi aktiviti masa lapang yang ingin aku lakukan. Kene gigit nyamuk pun dah rimas, ni nak masuk hutan? Hentikanlah Wani, aku berkata pada diri aku sendiri....

Tapi setelah diajak dengan bersungguh sungguh oleh salah seorang member aku, Kak Farah, aku pun tewas jugak dengan ajakannya itu. Ye la, aku ni memang tak boleh tengok keikhlasan dan kesungguhan orang mengajak aku join apa apa aktiviti ni, mesti aku join jugak. Macam dulu, aku join Treasure Hunt pun sebab kak Farah sungguh-sungguh ajak aku. Maka aku pun berilah peluang pada diri aku sendiri untuk join aktiviti luar yang memang aku tak pernah buat. Itupun aku adalah antara 5 orang yang terakhir mendaftarkan diri untuk join camping tu sebab pada awalnya memang aku tak berniat langsung nak pergi.

Tapi bagi aku, takpelah...mungkin camping ni aku akan lakukan sekali seumur hidup...at least ade pengalaman untuk aku ceritakan jika orang bercakap pasal camping. Dan kalau anak anak aku (bakal anak la..skang takde...hehehe) nak pergi camping pun, aku tahulah serba sedikit apa yang dimaksudkan dengan 'camping' dan bolehlah cerita pada mereka. Sama macam main paintball dulu, cukuplah sekali seumur hidup. Sekadar nak rasa sakitnya kena tembak..bila badan dah lebam sampai dua minggu cukuplah. Rasanya time tu aku yang paling teruk kene tembak sebab baju aku memang jadi hot spot disebabkan baju aku adalah baju terkotor pada hari itu...hahaha....itulah pengalaman paintball aku. Tapi Treasure Hunt memang aku nak join lagi kalau ade. Sebab ia adalah aktiviti yang mengasah minda, tak ganas, tak sakit, dan sangat fun! SRC bila lagi nak buat Treasure Hunt? Aku tak sabar dah ni!!!!


OKlah...berbalik pada camping tadi...antara aktiviti yang akan diadakan adalah skytrex. Bukan calang calang punya skytrex kat Bukit Cerakah tu...Challenging jugak bila aku tengok gambar dan video kat Youtube. So far aku masih teruja untuk buat Skytrex. Harapnya aku dapat menghabiskan cabaran Skytrex itu dengan jayanya. Janganla pengsan, menangis, atau apa apa yang seumpama dengannya. Buat malu den je...hehehe...





Jungle trekking pon akan diadakan jugak pada keesokan harinya. Entahlah, kali terakhir aku jungle trekking adalah ketika aku dalam darjah 3, waktu menyertai Ibadah Camp (nama je camp, tapi tak overnight dalam hutan waktu tu) . Waktu mendengar briefing dan group discussion, aku telah sedikit sebanyak dengar tentang Do and Dont untuk aktiviti ni. Pergghhhh....memang banyak pengalaman yang akan aku timba nanti, harapnya semua adalah yang indah belaka...


Mmm...cukuplah setakat ini dulu. InsyaAllah aku akan update blog ni dengan post yang akan menceritakan pengalaman camping aku. Aku doakan semua staff IRIS yang akan turut sama menyertai camping ini selamat semuanya tanpa sebarang kecederaan...back in one piece ok? Till next posting...Wassalam...

No comments:

Post a Comment