Monday, October 12, 2009

Pengantin Baru, Tunang Baru...

MyEm0.Com Salam...

wowowo, sekali lagi ingin diingatkan, tajuk diatas bukan berkenaan aku...kali ni aku nak menulis pasal topik kawin lagi. Alamak, nak buat camne kan? dah skang ni musim 'mengawan', banyak btol member2 yg kawin dan bertunang...

MyEm0.Com

Dikesempatan ni aku nak ucapkan tahniah buat salah sorang member yang rapat masa aku blajar kat UIA dulu, Wisatawati Darwis Harahap atas perkahwinannya pada 10-10-2009 yang lepas. Mujurlah aku berjaya sampai ke kenduri wis, walaupun pada hari jumaat sebelom tu, aku rasa 'weng' sangat. Macam nak demam. Bawak kete pon 'weng' time balik opis.

Seronok hari tu aku dapat jumpa kawan kawan lama dari UIA. Aku pergi ke kenduri wis dengan Kak Sheeda, dan Pak Arip yang nak jugak ikut kak sheeda utk kenduri wis. Nasib baik kali ni pak arip lebih matang dari dulu sebab tak lagi panggil aku 'budak kecik' like how he used to call me. BAgusler tu pak arip, kalau tak ko memang nak sedekah pahala ko kat aku jer tu!

Aku jadi co-driver, tapi jenuh kene sound ngan pak arip ngan kak sheeda sbb tak pandai baca peta...huhuhu...mintak maap la ye...itu le buktinya aku ni budak baik, tak merewang, hanya pegi keje balik keje, sampai baca peta pon tatau! huhuhu...



Dalam dok bercerita-cerita dengan kawan-kawan, aku kagum dengan citer sorang kawan aku nih, yang mintak namanya dirahsiakan (aku dah mintak kebenaran dulu untuk tulis citer pasal dia nih, tapi dia nak low profile..huhu). Kisah dia dengan bakal suaminya. Begitu mudah dia dipertemukan jodoh apabila masanya dah betul-betul sampai. Kawan aku ni sebenarnya baru contact balik dengan salah sorang member lama dia dalam masa 2-3 minggu sebelum ni, dan lelaki tu dengan yakin telah mengambil keputusan utk bertunang dengan dia minggu depan. Tadi baru kawan aku tu jumpa bakal mertua dia. Minggu depan balik kampung bertunang. Alhamdulillah....Dia ada cakap dengan aku, sebelum ni dengan ex dia, dia sayang tapi berat untuk menerima. Tapi dengan yang sekarang, dia rasa yakin dan tenang hati untuk terima bakal tunang dia tu walaupun belum betul2 rapat dan tak bercouple pun dengan dia. Well, itulah yang dinamakan jodoh. Bila dah sampai waktunya, dia pasti datang. Dengan mudah sekali, insyaAllah...

Dan tadi ada kecoh kecoh gak dalam facebook dok baca orang wish 2 orang member aku dari UIA gak, Nazrah dan Haarith Mahmud yang baru je melangsungkan pertunangan. Ntah bila ntah diorang berkawan, ramai yang tak tau. Yang pastinye semua orang terkejut, termasuk aku. Sebab tak pernah dengar ura-ura apa apa pon! Anywya guys, if u are reading my blog, aku ucapkan Selamat Bertunang! Jaga diri baik baik, darah tengah manis tu. Banyak dugaannyer. Semoga korang kekal bahagia hingga ke akhir hayat, insyaAllah...(<-doa buat member aku yang akan bertunang minggu depan ni gak...hehe)

Congratulations

Itulah kisah gembira kawan-kawan ku...erm, korang jangan lupa doakan aku jugak...kalau takde aral melintang, aku pon akan kawen pada bulan 12...tapi tahun bila tak tahu lagi la...hahahaha....(<-jawapan standard yang aku berikan bila orang tanya aku bila lagi nak kawen)



OKlah...wish you guys all the best...ni aku letak gambo yang sempat diambil time kenduri wis...ajak kak sheeda amik gambo kat pelamin dia segan, jadi aku pon takdela amik gambo dok atas pelamin...hehehe...



Photo Frames. Plumelets

Photo Frames. Warm Autumn

Photo Frames. For you...

Photo Frames. For you...

2 comments:

  1. gambar aku mana???
    KECIK ati aku kau tak letak gambar aku wani... huhuhu

    ReplyDelete
  2. aku hanya akan letak gambo lelaki ensem je dalam blog aku ni...hahahaha...

    ReplyDelete